Ota yhteyttä
FI EN 中文

Jälleen kasvun vuosi Salo IoT Campuksella

26.6.2024

Kiinteistösijoitusyhtiö Salo IoT Park Oy:n liiketoiminta jatkaa tasaista kasvuaan. Niin liikevaihto, liikevoitto kuin vuokrausastekin kasvoivat edellisvuodesta.

Vuosi 2023 oli jälleen hyvä vuosi Salo IoT Campukselle. Yhtiön kuudentena kokonaisena toimintavuotena liikevaihto ylitti 7 miljoonaa euroa, ja myös liikevoitto jatkoi kasvuaan. Nyt kampuksella työskentelee noin 2200 henkilöä ja opiskelijoita on kirjoilla yli 700. Lisäksi Varhan Campuskoti Merihelmessä asuu 30 henkilöä.

Myös kuluva vuosi on alkanut positiivissa merkeissä. "Uusia vuokrasopimuksia tehdään melko tasaiseen tahtiin. Esimerkiksi huhtikuussa kampuksen väkimäärä nousi käytännössä yhdessä yössä yli 200:lla, kun LEDiL ja Varhan sosiaalipalvelut muuttivat kampukselle. Näiden sopimusten myötä vuokrausastekin nousi yli 60 prosenttiin", Salo IoT Campuksen toimitusjohtaja Atte Köykkä iloitsee.

Vapaitakin tiloja kampukselta siis vielä löytyy. Toimistotilojen lisäksi tyhjillään on vielä laboratoriotiloja sekä erikoistiloja, kuten konesaleja ja mittahuoneita. Isot vuokraukset vaativat pääsääntöisesti investointeja, mutta Köykän mukaan yhtiö ja sen omistajat ovat sitoutuneet kehittämään kampusta. Myös kampuksen toimintaa ja palveluita kehitetään jatkuvasti, esimerkiksi maaliskuussa Kuutio-rakennukseen avattu uusi ravintola Factory on saanut paljon positiivista palautetta ja uusia lounastajia kampuksen ulkopuolelta. Viime vuonna allekirjoitettiin myös energiatehokkuussopimus, jonka myötä Salo IoT Campus on sitoutunut pienentämään omia päästöjään vuoteen 2025 mennessä

Vaikka etätöiden yleistymisen myötä monet yritykset supistavat toimitilojaan, Köykkä on luottavainen myös Salo IoT Campuksen tulevaisuuden suhteen. "Tavoitteemme on luoda kampus, jonne työntekijät haluavat päivittäin tulla työskentelemään.  Tällöin yritykset hyötyvät sijoittumisesta kampukselle monin tavoin. Yritys saa joustavat tarpeeseen soveltuvat tilat sekä tyytyväiset työntekijät, jotka haluavat saapua myös lähityöhön - työtyytyväisyys ja ​-tehokkuus kasvavat.”

Tyytyväiset asiakkaat toiminnan keskiössä

Yrityksen taloudellisten lukujen lisäksi myös kampuksen tuoreimman asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset  kertovat onnistumisista. Asiakasyritysten työntekijöiden NPS (Net promoter score) nousi merkittävästi viime vuodesta ollen nyt 66. Kaikista kyselyyn vastanneista suosittelijoiden osuus oli jopa 70 %. "Vastausten perusteella asiakkaamme arvostavat erityisesti kampuksen ystävällistä ja avuliasta henkilökuntaa, toimivia palveluja, kampuksen järjestämiä tapahtumia sekä yhteisöllisyyttä. Eli juuri niitä asioita, joita pyrimme toiminnassamme painottamaan", Köykkä kertoo.

Kaikki uutiset